Wersja wysokokontrastowa
17.09.2019 •
Jadwiga Bodniewicz •

Wycieczka do Drezna

Podróże to nasza pasja. Lubimy zwiedzać nowe miejsca, poznawać ich historię. Tym razem postanowiliśmy pojechać do stolicy Saksonii – Drezna, miasta kultury i sztuki, które słynie  z  ciekawej historii, przepięknej architektury, zabytków i muzeów. Od wieków miasto to, było natchnieniem  dla wielu artystów. 30.09.2019 r. nasi  podopieczni z ŚDS ze  Środy Śląskiej i Piersna wraz z opiekunami i przewodnikiem wybrali się do tego miejsca, aby poczuć klimat Florencji Północy. W trakcie podróży pani przewodnik opowiadała nam o polsko – saksońskiej historii i nieszczęśliwej miłości króla Augusta II Mocnego z hrabiną Cosel. Nasze zwiedzanie rozpoczęliśmy od perły barokowej architektury - Pałacu Zwinger, który znajduje się w samym sercu saksońskiego miasta. Wnętrza tego Pałacu kryją Galerię Obrazów, w której znajduje się jeden z najbardziej znanych obrazów wszechczasów - ,,Madonna Sykstyńska”. Ponadto prezentowane jest tam również wybitne malarstwo staroniemieckie i staroniderlandzkie. W Muzeum Porcelany naszą uwagę skupiały piękne wyroby  z  Chin, Japonii i Miśni oraz Salon matematyczno– fizyczny z kolekcją globusów, przyrządów optycznych i astronomicznych. Spacerując dziedzińcem oglądaliśmy malowniczy zespół fontann – Kąpielisko Nimf, które uważane jest za jedno z najpiękniejszych tego typu w Europie, Bramę Koronną bogato zdobioną barokowymi rzeźbami oraz herbami saskich władców. Pogoda nam dopisywała więc w dalszej części zwiedzaliśmy Zabytki Starego Miasta. Pierwszym z nich był  Zamek – Rezydencja Wettynów, który reprezentuje połączenie sztuki barokowej i renesansowej z ponad 800 – letnią historią. Spacerując uroczymi uliczkami miasta podziwialiśmy malowidło ścienne - Orszak książęcy, który składa się z płytek wykonanych z porcelany miśnieńskiej. Przedstawia on galerie portretów, przedstawicieli dynastii Wettynów, margrabiów, elektorów, książąt i królów. Ten monumentalny mural jest  największym dziełem wykonanym z porcelany na świecie. Dodatkową atrakcją był przemarsz orkiestr dętych ulicami miasta.  Na drezdeńskim  Neumarkt podziwialiśmy Kościół Marii Panny. Świątynia ta, to jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych w Europie zabytków protestanckiej architektury sakralnej. W trakcie zwiedzania był czas na degustację regionalnego posiłku oraz deseru. W drodze powrotnej wymienialiśmy się swoimi wrażeniami, jakie wywarło na każdym z nas Drezno. Po naszej wycieczce pozostały nam już tylko zdjęcia i pamiątki, które zakupiliśmy na drezdeńskich straganach. Czas tam spędzony z pewnością pozostanie na długo w naszych wspomnieniach. Drezno to miasto wielu ciekawych miejsc, które warto  zwiedzić. Polecamy wszystkim, którzy jeszcze w nim nie byli.  Podróż do Drezna była trzecia naszą wycieczką za granicę i z pewnością nie ostatnią.