Środowiskowy Dom Samopomocy w Środzie Śląskiej
Aktualności
23.06.2023 • Elżbieta Sienkiewicz

Wycieczka do Zamku Czocha i Zamku Śląskich Legend

Nasza kolejna podróż zaprowadziła nas tym razem na szlak zamków. Pierwszym do którego się udaliśmy był Zamek Czocha położony w urokliwym miejscu nad Zalewem Leśniańskim. Przechodząc przez kolejne komnaty, słuchaliśmy opowiadanej przez panią przewodnik historii powstawania i przebudowy zamku oraz losów jego właścicieli szukając ukrytych, tajemnych przejść.

W drodze do drugiego miejsca zatrzymaliśmy się w klimatycznej restauracji zbudowanej z drewnianych bali na  pyszny posiłek. Pełni sił zajechaliśmy do Pławnej, aby wziąć udział w spektaklu teatralnym, który odbywał się w Zamku Śląskich Legend. Następnie obejrzeliśmy zbudowaną przez Pana Dariusza Milańskiego Arkę Noego. Niestety pogoda popsuła nam plany i przez padający deszcz ominęła nas ostatnia atrakcja możliwość obejrzenia Grodu Rycerskiego.

Piękne, klimatyczne miejsca pozostawiające w naszej pamięci niezapomniane wspomnienia potwierdzają, że określenie Magiczna Pławna jest jak najbardziej trafne.